Nagybakónak: Kezdeményezés

Szeretettel köszöntelek a Nagybakónak kulturális élete közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 113 fő
  • Képek - 915 db
  • Videók - 136 db
  • Blogbejegyzések - 154 db
  • Fórumtémák - 7 db
  • Linkek - 19 db

Üdvözlettel,

Nagybakónak kulturális élete vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Nagybakónak kulturális élete közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 113 fő
  • Képek - 915 db
  • Videók - 136 db
  • Blogbejegyzések - 154 db
  • Fórumtémák - 7 db
  • Linkek - 19 db

Üdvözlettel,

Nagybakónak kulturális élete vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Nagybakónak kulturális élete közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 113 fő
  • Képek - 915 db
  • Videók - 136 db
  • Blogbejegyzések - 154 db
  • Fórumtémák - 7 db
  • Linkek - 19 db

Üdvözlettel,

Nagybakónak kulturális élete vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Nagybakónak kulturális élete közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 113 fő
  • Képek - 915 db
  • Videók - 136 db
  • Blogbejegyzések - 154 db
  • Fórumtémák - 7 db
  • Linkek - 19 db

Üdvözlettel,

Nagybakónak kulturális élete vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Mindenek előtt nézd végig ezt a másfél órás videót, s meglehet már ez is elég lesz ahhoz, hogy feliratkozz a kezdeményezéshez!

 

 

Cím:

Feltétel Nélküli Alapjövedelem (FNA) – Az EU-n belüli egyenjogú jóléti körülményekhez vezető út felderítése

 

Tárgy:

A Bizottság felé irányuló kérés, hogy bátorítsa a tagállamok közti együttműködést (a EUMSz.156. Cikk. értelmében) a Feltétel Nélküli Alapjövedelem (FNA), egy a társadalombiztosítási rendszereik működését javító eszköz megvizsgálása céljából.

 

Fő célok:

Hosszútávon a cél az, hogy az EU minden egyes állampolgára, mint egyén számára feltétel nélküli jogként legyenek biztosítva a méltóságteljes élethez elengedhetetlen alapvető anyagi szükségletek, valamint a társadalomban való szerepvállalás erősítése a FNA által támogatva. Rövid távon ehhez kapcsolódó kezdeményezések, úgy mint kísérleti tanulmányok (EUMSz. 156. Cikk.), valamint a különböző FNA modellek vizsgálatának (2010/2039(INI) EP állásfoglalás, §44) EU általi előmozdítása.

 

A Szerződések azon rendelkezései, amelyek a szervezők megítélése szerint összefüggnek a javasolt intézkedéssel:

EU szerződés (EUSz): 2. Cikk., 3. Cikk., az EU működési szerződése (EUMSz): 5. Cikk., 156. Cikk., >>>>>

 

Európai polgári kezdeményezés >> Feltétel Nélküli Alapjövedelem 



MELLÉKLET


 Kezdeményezők 


Az Európai polgári kezdeményezés előterjesztői a következő 15 EU tagállam polgárai: 

Ausztria, Belgium, Dánia, Egyesült Királyság, Franciaország, Görögország, Hollandia, 

Írország, Lengyelország, Luxemburg, Németország, Olaszország, Szlovákia, Szlovénia, 

Spanyolország. A kezdeményezők több különböző kultúrát, nyelvet, társadalmi csoportot 

valamint politikai és vallási/filozófiai nézetet képviselnek, de az előterjesztett 

kezdeményezést mind elfogadják, mint hosszú távú megoldást. 

 

A Feltétel Nélküli Alapjövedelem meghatározása 

 

A Feltétel Nélküli Alapjövedelem (FNA) nem helyettesíti a jóléti államot, hanem a jelenlegi 

kompenzációs (kiegyenlítő) modellt alakítja át emancipációs (egyenjogúsító) jóléti modellé. 

 

Az egyenjogú Feltétel Nélküli Alapjövedelem a következő négy jellemzővel határozható meg: 


egyetemes (általános), egyéni (személyes), feltétel nélküli, és elég magas ahhoz, hogy 

biztosítani tudja az emberhez méltó életet és a társadalmi részvételt. 


Egyetemes: Alapvetően minden személy életkortól, származástól, lakóhelytől, foglalkozástól, 

stb. függetlenül jogosult lenne erre a juttatásra. Ennek következtében jogot formálunk egy 

európai szintű, garantált, feltétel nélküli alapjövedelemre. 


Személyes: Minden embernek - férfinak, nőnek és gyermeknek - joga van alapjövedelemhez, 

tehát ez határozottan nem egy családnak vagy háztartásnak jár. A Feltétel Nélküli 

Alapjövedelem független a családi állapottól, élettársi kapcsolattól, a jövedelemtől vagy a 

háztartásban élők és családtagok vagyoni állapotától. Ez az egyetlen módja annak, hogy az 

egyén létfenntartása más személyek, intézmények kontrolljától független legyen. Ez teszi 

lehetővé az egyén számára, hogy sorsa alakításában szabad döntéseket hozhasson. 

 

Feltétel nélküli: Mi az alapjövedelmet alapvető emberi jognak tekintjük, amely nem függ 

semmilyen előfeltételtől. Független a munkaviszonytól, egyéb önkéntes közösségi 

szolgálattól, hagyományos nemi szerepektől. Nincs alávetve jövedelmi, megtakarítási illetve 

ingatlan tulajdonlási korlátnak. 

 

Elég magas: Az összegnek biztosítania kell a tisztességes megélhetést, amely kielégíti az 

egyén társadalmi, szociális és kulturális igényeit az érintett országban. Meg kell akadályoznia 

az anyagi szegénységet, és lehetőséget kell teremtsen a társadalmi részvételre. Ez azt jelenti, 

hogy a nettó jövedelem legalább a szegénységi küszöbszinten kell legyen, amely az uniós 

normák szerint megfelel a nemzeti nettó átlagjövedelem 60%-ának. Különösen azokban az 

országokban, ahol a többségnek alacsony a jövedelme, és ezért az átlagjövedelem is alacsony, 

egy alternatív összehasonlítást (pl. korrekt fogyasztói kosarat) kell alkalmazni annak 

meghatározására, hogy az alapjövedelem összege garantálja a méltóságteljes életet, az anyagi 

biztonságot és a teljes körű társadalmi részvételt. 

 

A Feltétel Nélküli Alapjövedelem indoklása 


A jelenlegi foglalkoztatási modellek és az elégtelen (mert feltételes, rászorultságot ellenőrző, 

nem elégséges mértékű) jövedelmi és újraelosztási rendszerek eredményeként 

elengedhetetlennek tartjuk a Feltétel Nélküli Alapjövedelem bevezetését az alapvető emberi 

jogok biztosításához, különös tekintettel az Európai Unió Alapjogi Chartájában is deklarált 

méltóságteljes élethez való jogra. 


A Feltétel Nélküli Alapjövedelem gátat szab a szegénységnek és lehetőséget biztosít 

mindenkinek a saját élete szabad alakítására, valamint a társadalmi tevékenységekben való 

szabad részvételre. 


 A Feltétel Nélküli Alapjövedelem enyhíti a társadalmi megosztottságot, segít elkerülni a 

visszaéléseken és irigységen alapuló vitákat és azok következményeit, valamint visszanyesni 

a feleslegesen költséges, elnyomó, ellenőrző és felügyelő bürokráciát. Miután mentes minden 

megkülönböztetéstől és megbélyegzéstől, a Feltétel Nélküli Alapjövedelem kiküszöböli a 

rejtett szegénységet és az ebből következő különböző problémákat is. 

 

A Feltétel Nélküli Alapjövedelem folyománya a társadalmi szabadság. Segít a polgároknak 

azonosulni az Európai Unióval, valamint biztosítja politikai jogaikat. Támogatja az alapvető 

jogok megvalósítását. "Az emberi méltóság nem csupán egy alapjog, hanem a 

legalapvetőbb; az összes többi erre a jogra épül." (hivatalos magyarázat az Európai Unió 

Alapjogi Chartájának 1. cikkéhez). 

 

A Feltétel Nélküli Alapjövedelem bevezetésének az előkészítése az Európai Unió 

tagállamainak a hatáskörébe tartozik. 


 Nemzetközi tanulmányok szerint a Feltétel Nélküli Alapjövedelem finanszírozásának többféle 

módja is lehet. Erre ez a polgári kezdeményezés nem tesz javaslatot. 

 


 

CSATOLMÁNYOK 


Szerződés az Európai Unióról (SZEU) 

 


„Az Európai Unióról (SZEU), valamint az Európai Unió működéséről (SZEUM) szóló 

szerződések konszolidált változatai” 2010/C83/01 (2010. március 30.) 


2. cikkely 

 

Az Unió az emberi méltóság, szabadság, demokrácia, egyenlőség, törvényesség, valamint az emberi jogok (ide értve a kisebbségekhez tartozó személyek jogait is) iránti tisztelet értékeire épül. Közös értékei ezek a tagállamoknak egy olyan társadalomban, amely a pluralizmus, a 

diszkriminációmentesség, a tolerancia, az igazság, a szolidaritás, valamint férfiak és nők egyenlőségének alapjaira épül. 


A feltétel nélküli alapjövedelem indoklása: 


A maga négy kritériuma által meghatározott feltétel nélküli alapjövedelem a fent felsorolt jogok mindegyikét megvalósítja. Megteremti az anyagi biztonságot és ezáltal feltétel nélküli lehetőséget biztosít a teljes társadalmi szerepvállalásra – garantálva mindenki teljes egyenlőségét. 

 

3. cikkely 

 

3. Az Unió létrehoz egy belső piacot, melynek célja egyrészt Európa fenntartható fejlődésének biztosítása a kiegyensúlyozott gazdasági növekedés, az árstabilitás és egy erősen versenyalapú szociális piacgazdaság alapjaira építve, másrészt pedig a teljes foglalkoztatottság elérése, a társadalmi fejlődés, a nagyfokú védettség, valamint a környezet minőségének fejlesztése. Cél továbbá a tudományos és a technikai fejlődés támogatása is. 

 

Az Unió belső piacának fel kell vennie a harcot a társadalmi kirekesztés és a diszkrimináció ellen, támogatnia kell a társadalmi igazságosságot és védettséget, nők és férfiak egyenlőségét, a nemzedékek közti szolidaritást és a gyermekek jogainak védelmét. Támogatnia kell továbbá a gazdasági, társadalmi és területi kohézió, valamint a tagállamok egymás közti szolidaritása. 

 

Mindemellett tiszteletben kell tartania a gazdag kulturális és nyelvi diverzitást, biztosítani Európa kulturális örökségének védelmét és továbbfejlesztését. 

 

A feltétel nélküli alapjövedelem indoklása: 


A munkaórák számának csökkentését és újraelosztását támogató feltétel nélküli alapjövedelem egy új formában valósíthatja meg a teljes foglalkoztatottságot, felvéve egyben a harcot a jelenlegi jövedelem-fenntartási rendszerek természetéből fakadó társadalmi kirekesztés és diszkrimináció ellen is. Hisszük, hogy a feltétel nélküli alapjövedelem nagyban elősegíti az EU céljainak – így a teljes foglalkoztatottság, a társadalmi kirekesztés és a 

diszkrimináció elleni harc, valamint a társadalmi igazságosság és védelem biztosításának – megvalósítását (SZEU 3. cikkely 3. paragrafus). 

 

Mindemellett a FEÜ erősíti a gyermekek jogait, a nemzedékek és a tagállamok egymás közti szolidaritását. Ezért vesszük fel ezt a kezdeményezést és kérjük fel az Európai Unió Bizottságát arra, hogy a tagállamok jogainak megőrzéséről szóló 156. cikkelynek megfelelően intézkedjenek az engedélyezése felől a társadalompolitika tárgykörében (SZEU 151. cikkely). 

 

Szerződés az Európai Unió működéséről (SZEUM) 

 

„Az Európai Unióról (SZEU), valamint az Európai Unió működéséről (SZEUM) szóló szerződések konszolidált változatai” 2010/C83/01 (2010. március 30.) 

 

5. cikkely 


(3) Az Unió indíthat a tagállamok társadalompolitikájának koordinálását biztosító kezdeményezéseket. 

 

A feltétel nélküli alapjövedelem indoklása: 


A tagállamok társadalompolitikája koordinálható a társadalmi dömping visszaszorítása érdekében. Ennek közös mércéje lenne a négy meghatározott kritériuma szerint bevezetett feltétel nélküli alapjövedelem. A fennálló nemzeti szociális rendszereknek a feltétel nélküli alapjövedelemhez való adaptálása a tagállamok felelőssége. 

 

156. cikkely 

 

A Bizottság köteles bátorítani a tagállamok közti együttműködést a 151. cikkely célkitűzéseinek megvalósítása érdekében és a Szerződések egyéb kikötéseire való tekintet nélkül, elősegítendő a jelen fejezetben érintett valamennyi társadalompolitikai területen való intézkedéseik koordinálását, különös tekintettel a következő területekkel kapcsolatos ügyekre: 


- foglalkoztatás 


- munkatörvény és munkakörülmények 


- alapszintű és szakoktatás 


- társadalombiztosítás 


- munkahelyi balesetek és megbetegedések megelőzése 


- munkahelyi higiénia 


- szerveződési jog, munkáltatók és munkavállalók közti kollektív egyezkedés joga 


Ennek érdekében a Bizottság szorosan együttműködik a tagállamokkal tanulmányok készítésében, véleményezésben és konzultáció-szervezésben nemzeti és nemzetközi szervezeti szinten felmerülő problémák kapcsán egyaránt, különös tekintettel az irányelvek és indikátorok kialakítására, a legjobban bevált gyakorlatok cseréjére, valamint a periodikus nyomon követéshez és kiértékelés feltételeinek előkészítésére. Biztosítandó az Európai 

Parlament részletes tájékoztatása is. 


A jelen cikkelyben meghatározott véleményezés előtt a Bizottság köteles konzultálni a Gazdasági és Szociális Bizottsággal. 


A feltétel nélküli alapjövedelem indoklása: 


Az EU Bizottsága a feltétel nélküli alapjövedelem révén is bátoríthatja a tagállamok közti, azok társadalombiztosítási rendszereinek fejlesztését célzó kooperációt a 156. cikkelynek megfelelően. 


Az Európai Unió Alapjogainak Chartája 

 

„Az Európai Unióról (SZEU), valamint az Európai Unió működéséről (SZEUM) szóló szerződések konszolidált változatai” 2010/C83/01 (2010. március 30.) 

 

1. cikkely Emberi méltóság. 


Az emberi méltóság sérthetetlen. Tisztelni és védeni kell. 


A feltétel nélküli alapjövedelem indoklása: 


Az egyén méltóságának elidegeníthetetlen része kell legyen a társadalom szabad és felelősségteljes tagjaként folytatott élethez való jog. Az adminisztrációs és egzisztenciális béklyók, valamint a közösségi életből való kiszorítottság felszámolásával a feltétel nélküli alapjövedelem mindenki számára biztosítja a szabad és felelősségteljes életet. 


2. cikkely Az élethez való jog (1) 

 

Mindenkinek joga van az élethez. 

 

A feltétel nélküli alapjövedelem indoklása: 


Az emberi élethez való jog elvitathatatlan. Jelen gazdasági rendszerünkben azonban az élet fenntartása csak megfelelő anyagi források rendelkezésre állása esetén biztosítható. Lehetne persze használni utalványokat is. Azok azonban, akik ilyen utalványokat használnának, diszkriminálva lennének azokkal szemben, akik szabadon dönthetik el, hogyan és miképp 

szeretnék felhasználni a különböző forrásokból származó jövedelmüket. A feltétel nélküli alapjövedelemhez való jog biztosítja a méltóságteljes, igazságos és diszkriminációtól mentes életet, valamint a társadalmi részvétel lehetőségét. 


6. cikkely Szabadsághoz és biztonsághoz való jog 


Mindenkinek joga van a szabadsághoz és a személyes biztonsághoz. 


A feltétel nélküli alapjövedelem indoklása: 


A feltétel nélküli alapjövedelem támogatja az egyén személyes életmódjának és társadalmi kapcsolatainak szabad megválasztását éppúgy, ahogyan a gazdasági és társadalmi együttműködésben való részvétel felőli döntés lehetőségét is. A szabadság kéz a kézben jár a felelősséggel és a szolidaritással. A fennálló társadalombiztosítási rendszereken és szociális szolgáltatásokon túlmenően a FEÜ garantálja a legmegbízhatóbban az anyagi biztonságot betegség és munkanélküliség idején is. 


 15. cikkely A munka és a munkaválasztás joga 

 

1. Mindenkinek joga van dolgozni egy szabadon választott vagy elfogadott szakmában. 


 A feltétel nélküli alapjövedelem indoklása: 


A feltétel nélküli alapjövedelem elősegíti a valóban szabad munkaválasztást – vagy legalább egy elfogadható munka választását. A jelenleg fennálló jövedelem-fenntartási rendszerekben ugyanis a létfenntartáshoz elengedhetetlenül szükséges anyagi árucikkek és szolgáltatások folyamatos biztosításának szükséglete – különböző adminisztrációs korlátokkal együtt – 

nagyban korlátozza az egyén szabad munkaválasztási lehetőségeit, akár elfogadhatatlanul megfizetett munkák elvállalására is kényszerítve az embert. 


 

21. cikkely Diszkriminációmentesség 

 

1. Tilos mindennemű diszkrimináció (nemi és faji; bőrszínen, etnikai vagy társadalmi származáson, genetikai jellegzetességeken alapuló; nyelv, vallás, hiedelem, politikai vagy egyéb vélemény szerinti; nemzeti kisebbséghez való tartozás, vagyoni helyzet, születés, fogyatékosság, kor vagy szexuális irányultság alapján). 


 2. Tilos bármilyen nemzetiségi alapú diszkrimináció a Szerződések alkalmazása terén, függetlenül azok egyéb kitételeitől. 


A feltétel nélküli alapjövedelem indoklása: 


A FEÜ mentes mindennemű diszkriminációtól és támogatja az autonómiát a kivétel nélkül mindenki számára biztosított anyagi és pénzügyi biztonság útján. 

 

34. cikkely Társadalombiztosítás és társadalmi támogatás 


 (1) Az Unió törvényeiben, valamint a nemzeti törvényekben lefektetett szabályoknak és az általános gyakorlatnak megfelelően az Unió elismeri és tiszteletben tartja a társadalombiztosítás juttatásaira és a társadalmi szolgáltatásokra való jogosultságot, melyek védelmet biztosítanak az állampolgárok számára olyan esetekben, mint például szülés, 

betegség, ipari balesetek, függőség, öregség vagy munkanélküliség. 

 


(2) Az Európai Unió minden lakosa jogosult a társadalombiztosítási juttatásokra és a társadalmi előnyökre, az uniós és a nemzeti jogban lefektetett, illetve az általános gyakorlatban alkalmazott szabályoknak megfelelően. 


 (3) A társadalmi kirekesztés és a szegénység elleni harc jegyében az Unió elismeri és tiszteletben tartja a társadalmi és a lakhatási támogatásokat annak érdekében, hogy a megfelelő erőforrásokkal nem rendelkező személyek számára is biztosítani lehessen a méltóságteljes élet feltételeit, az uniós és a nemzeti jogban lefektetett, illetve az általános gyakorlatban alkalmazott szabályoknak megfelelően. 


 Az általános alapjövedelem indoklása: 


Az anyagi-pénzügyi biztonsághoz és társadalmi támogatáshoz való alapjog biztosításának leghatékonyabb eszköze a feltétel nélküli alapjövedelem – az egyes országok fennálló társadalombiztosítási rendszerein és társadalmi szolgáltatásain felül. Mivel mindenki részesülhet belőle, így senkit sem rekeszt ki és nem is diszkriminál – ellentétben számos jelenlegi jövedelem-fenntartó rendszer megbélyegző jellegével, melyek sok potenciális jogosultat eltántorítanak a nekik járó juttatások felvételétől, ezáltal is csak tovább súlyosbítva a társadalmi kirekesztettséget. 

 

Feliratkozási oldal


Figyelem! Ön most elhagyja az Európai polgári kezdeményezés honlapját és aláírni az Európai Bizottság honlapjára megy. Ez egy biztonságos oldal, ahol az Ön adatait csak az Európai Bizottság kezeli. Kérem kövesse az útmutatást és vegye figyelembe, hogy csak egyszer lehet aláírni!


http://basicincome2013.eu/ubi/hu/feliratkozasi-oldal/

 

Címkék: aláírásgyűjtés eu feltétel nélküli alapjövedelem

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu